داستان زندگی بزرگان

داستانهایی زیبا، جذاب و حکمت آمیز از زندگی وخاطرات اولیاء خدا

داستان زندگی بزرگان

داستانهایی زیبا، جذاب و حکمت آمیز از زندگی وخاطرات اولیاء خدا

داستان زندگی بزرگان
بهترین کلاس اخلاق از منظر آیت الله بهجت
آیت الله بهجت می‌فرمایند؛ هیچ کلاس اخلاقی مانند شنیدن و خواندن داستان زندگی اولیا خدا کلاس تزکیه کننده نیست وقتی انسان به مرحله‌ای از تزکیه رسید آن گاه مرحله آموزش آغاز می‌شود تا انسان از لحاظ عقلانی رشد پیدا کند و به استدلال‌های قوی دست یابد و با این جزئیات اندکی از دین باخبر شود تا بتواند در سطحی هر چند اولیه از دین دفاع کند.

طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۵ ب.ظ

عُجب راه رفتن بر روی آب

یکی از یاران حضرت عیسی علیه السلام که قد کوتاهی داشت و همیشه در کنار حضرت دیده می شد، در یکی از مسافرتها که همراه عیسی علیه السلام بود، در راه به دریا رسیدند.حضرت عیسی با یقین خالصانه گفت :((بسم الله )) و بر روی آب حرکت کرد!مرد کوتاه قد، هنگامی که دید عیسی بر روی آب راه می رود، با یقین راستین گفت :بسم الله ، و روی آب به راه افتاد تا به حضرت عیسی رسید.

در این حال مرد دچار خودبینی و غرور شد و با خود گفت :عیسی روح الله روی آب راه می رود و من هم روی آب راه می روم ، بنابراین ، عیسی چه فضیلتی بر من دارد؟ هر دو روی آب راه می رویم .همان دم یک مرتبه زیر آب رفت و فریادش بلند شد:((ای روح الله مرا بگیر و از غرق شدن نجاتم ده !))حضرت عیسی دستش را گرفت و از آب بیرون آورد و فرمود: ای مرد مگر چه گفتی که در آب فرو رفتی ؟

مرد کوتاه قد گفت :من گفتم ، همان طور که روح الله روی آب راه می رود، من نیز روی آب راه می روم . پس با این حساب چه فرقی بین ماست ! خودبینی به من دست داد و به کیفرش گرفتار شدم .

حضرت عیسی فرمود:تو خود را (در اثر خودبینی ) در جایگاهی قرار دادی که شایسته آن نبودی بدین جهت خداوند بر تو غضب نمود و اکنون از آنچه گفتی توبه کن !مرد توبه کرد و به رتبه و مقامی که خدا برایش قرار داده بود بازگشت و موقعیت خود را دریافت .امام صادق علیه السلام پس از نقل این قضیه فرمود:((فاتقو الله و لا یحسدن بعضکم بعضا.)) ((پس شما نیز از خدا بترسید و پرهیز کار باشید و به همدیگر حسد نورزید.))

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۳

نظرات (۱)

آخه مگه مریضی چیزی هستید که ع میزارید بغل اسم عیسی مسیح؟؟؟؟

حضرت؟؟؟؟ عیسی مسیح نه حضرت بود و نه پیامبر عیسی بخشی از خداوند بود 

لطفا کلمات زشت و زننده عربیتونو به عیسی نچسبونین

روح‌الله کیه؟؟؟؟ خوتونو مسخره کردید؟؟؟؟

خاک بر سرتون با این تفکرات کثیفتون

گمشید بابا🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی