داستان زندگی بزرگان

داستانهایی زیبا، جذاب و حکمت آمیز از زندگی وخاطرات اولیاء خدا

داستان زندگی بزرگان

داستانهایی زیبا، جذاب و حکمت آمیز از زندگی وخاطرات اولیاء خدا

داستان زندگی بزرگان
بهترین کلاس اخلاق از منظر آیت الله بهجت
آیت الله بهجت می‌فرمایند؛ هیچ کلاس اخلاقی مانند شنیدن و خواندن داستان زندگی اولیا خدا کلاس تزکیه کننده نیست وقتی انسان به مرحله‌ای از تزکیه رسید آن گاه مرحله آموزش آغاز می‌شود تا انسان از لحاظ عقلانی رشد پیدا کند و به استدلال‌های قوی دست یابد و با این جزئیات اندکی از دین باخبر شود تا بتواند در سطحی هر چند اولیه از دین دفاع کند.

طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۲۰ ب.ظ

توبه گربه با پناه بردن به قرآن

مرحوم حاجی نوری (ره) در دارالسلام میفرماید:

یکی از علمای نجف نقل فرمود:که در منزل کبوتری داشتیمٍ،گربه ای هم گاهی اوقات به منزل رفت و آمد میکرد،روزی گربه به کبوتری که مورد علاقه ما بود حمله کرد و اورا گرفت و خورد،بچه ها هم تعقیبش کردند ولی نتوانستند او را دریابند.

من هم عصا را نزدیک خود گذاشته بودم که وقتی گربه رسید او را تنبیه کنم،اما تا چند روز نیامد چون شعور دارد و میفهمد جائیکه دزدی کرده نباید به این سادگی آفتابی شود،یگ روز متوجه شدم که آهسته آهسته می آید و خیلی مقدس وار عمل به احتیاط میکند،خودم را پنهان کردم که نفهمد در کمینش هستم و فرار کند.داخل حجره شد خودم را پشت پرده پنهان کردم،وارد کتابخانه شد و من هم داخل شدم و درب را بستم.گربه متوجه شد که در بسته شده،من هم با عصا به او حمله ور شدم،متوجه شد که کار از کار گذشته و این طرف و آن طرف رفتن فایده ای ندارد،یک مرتبه جستن کرد و رفت روی کتابها در آنجا یک لعل قرآن بود،دستها و پوزه اش را روی قرآن گذاشت و به اصطلاح به قرآن پناهنده شد.

من وفتی که دیدم حیوان به قرآن پناهنده شده چوب را کنار و در اطاق را باز کردم تا برود،گربه هم آهسته بیرون جهید ولی توبه صادقانه ای کرد،چون از آن روز به بعد دیگر در خانه ما خیانت نکرد،نه کبوتر و نه ماهی و نه گوشت.

نتیجه:پناه آوردن به قرآن یکی از راه های توبه کردن و دور شدن از خطرات است.

غیر ار تو گر خدای دگر بود سوی او

میبردمی پناه ولیکن خدا تویی

هم ترسم ازتو هم به تو هستم امیدوار

مقصود از نتیجه خوف و رجا تویی

بر ما مبین اگر همه در خواب غفلتیم

بر خود مبین که رافع هر ابتلا تویی

منبع: قصص التوابین؛داستان توبه کنندگان،علی میر خلف زاده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۴

نظرات (۱)

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب بر محور تفکر اومانیستی است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد و مسلمانان نباید نظام آموزشی خود را بر اساس این علوم قرار دهند.

تمدن بدلی bornos.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی